[ 2 / 23 users online ] - Mittwoch, 30. März 2016 - 15:53 
unrealEXTREME.de
» Home / Startseite
» Alte Startseite
» Forum
 
» Misc. / UX-Base
» Clans/Szene
» Unreal
» Unreal Tournament
» Unreal Tournament 2003
» Unreal Tournament 2004
» Unreal 2
» America's Army
» Devastation
» DukeNukem Forever
» Deus Ex 1/2
» Men of Valor
» Rune
» RS: Raven Shield
» Splinter Cell
» Tribes 3: Vengeance
» Tactical Operations
» XIII
 
login
    username:
    
    password:
    
 
    
 
lost password ?
register ?


latest news 
01.10: UX NEU...
23.05: DNF: Screenshot...
21.03: YouGamers: Interview...
27.01: DNF: Es lebt ;)...
03.02: DNF News-Happen...

vote 

there is currently no vote running...

Werbung 


Partner 

unrealLegacy.de - Unreal Tournament 3 und mehr...



wayFINDER.de - Das SpieleSeitenVerzeichnis von Gamern fuer Gamer...

TO-Nation.de/com...



Bungie.de - Halo Universe

OpenLeague.de


Link us ;)) 

unrealEXTREME.de



 
news 
 » news
 » archive

DNF 
 » Engine
 » Gametypes
 » Gegner
 » Maps
 » Multiplayer
 » Singleplayer
 » Story
 » Waffen
 » FAQ

community 
 » clanList
 » forum
 » guestbook
 » userlist
 » server

gallery 
 » overview
 » statistics

filewizard 
 » fileBASE
 » Tools
 » UEngine-Games
 » Unreal II
 » Unreal Tournament
 » UT 2003
 » UT2003Camp
 » UT2004

links 
 » UEngine
 » Unreal II
 » Unreal Tournament
 » UT 2003
 » UT 2004

staff 
 » impressum
 » contact

 


 news

DNF  YouGamers: Interview mit Scott Miller   Doomh 21.03.2007
text (short)
Ein fünfseitiges Interview mit Scott Miller (CEO bei 3D Realms) kann auf YouGamers.com dem Studium gewidmet werden. Neben Scott's Werdegang und Fragen zur Spieleindustrie allgemein ist natürlich auch Duke Nukem Forever das Thema.

quote:
DNF is also famous for its use of engines but the truth on the matter is:

Scott: We started with the Quake engine, but within six or so months we switched to the Unreal engine. However, I?m reminded of the story about the man who claimed to own the axe that George Washington used to chop down the cherry tree. The man said, ?Yeah, it?s the same axe alright, but the head and handle have both been replaced a few times over the last 200 years of use.? The same applies with the Unreal engine we licensed so long ago.


Wer sich gleich DNF widmen möchte, sollte bei Seite 4 mit der Lektüre beginnen.

[ back to the news ]
related links:
  • Interview @ YouGamers.com
  • comments


     comment error

    you have to be registered and loged in to write comments. if you lost your password click here.